Tuesday 4 September 2018

Cara menyembuhkan cacar air atau chicken pox


Cara menyembuh cacar air atau chicken pox.kebiasaannye siapa yang mengalami penyakit ini akan rasa tidak selesa dan juga mengalami kesan parut selepas cacar air atau chicken pox sembuh.mari kita baca kisah dari Encik Zamri Rosli ini.
Cacar air atau chicken pox

Gambar cacar air atau chicken pox

Saya Zamri Rosli, seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak kongsi pengalaman saya gunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox.
12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Selepas 3 hari virus mula mengganas dan menjadi amat serius. Bayangkan seluruh badan dan muka saya mengelembung kesan virus cacar diusia 43 tahun pula tu. Doktor juga mengatakan bahawa cacar pada usia saya ini memang akan menjadi sangat teruk berbanding kesan cacar pada usia kanak-kanak.
Doktor bagi antibiotik paling power bagi membunuh virus dan mengekang ianya dari mengganas. Chicken pox ni kalau kena di usia dewasa memang boleh mencapai tahap yang paling teruk ya.
Saya bertahan di rumah sahaja. Isteri menyuruh saya ke hospital melihatkan keadaan saya yang terbaring tidak bermaya, tetapi saya tidak mahu. Tiada ubat untuk cacar ni, saya hanya bergantung kepada painkiller dan antibiotik yang diberi oleh doktor sahaja.
Bayangkan kesakitan apabila gelembung cacar ni mulai pecah, pedih yang amat. Nak ambil air sembahyang dan ke tandas, Allah saja yang tahu pedihnya. Boleh nangis ooo…
Orang kata, kesan parut cacar seperti yang saya alami ini ambil masa hampir setahun untuk hilang.
Isteri mula beri vitamin Shaklee untuk saya makan sejak dari awal saya kena chicken pox. Seingat saya, dia berikan saya satu sachet Nutriferon dan sebiji Garlic Complex. Katanya untuk tingkatkan antibodi saya. Saya tak pikir panjang saya ikut jer cakap dia, sebab saya nak sembuh cepat. Setiap hari “dipaksa” makan dan banyak minum air ok.
Selepas hampir 2 minggu saya menahan kesakitan seluruh anggota badan dan muka akibat kesan cacar yang pecah, akhirnya atas saranan isteri, setiap hari makan Nutriferon dan Garlic Complex juga ubat dari doctor, saya telah sembuh. Kesan cacar tu pula cepat kering.
Alhamdulillah masalah kepedihan semakin berkurangan, dan waktu malam tu boleh tidur lena.

Chiken pox atau cacar air

Satu lagi masalah kalau cacar ni bukan saja badan dan muka, tapi sampai ke tekak pedih tak terkira. Nak makan pun tak selera. 3 hari tak lalu makan, bertahan dengan air yang diberi oleh isteri sahaja.
Oleh kerana saya kurang selera makan masa tu, isteri saya menyarankan untuk mengambil ESP sebagai penambah tenaga walaupun saya agak kurang percaya kesan ESP ni. Magiknya ESP ni boleh buat saya rasa kenyang dan lebih bertenaga la pulak. Sebelum ni saya tak pernah sentuh pun ESP ni, tengok jer isteri saya duk kocok-kocok dan minum.
Kesan Parut Teruk Chicken Pox Kering Hilang Dengan Cepat
Sedar tak sedar setelah hampir seminggu selepas gelembung bisa pecah, konsisten dengan mengambil ESP, Zinc Complex dan juga vitamin C secara megadose, kesan cacar pada muka dan badan telah mengering dengan kadar yang cepat. Happynya rasa masa tu tak tahu nak cakap.
Masuk kerja minggu ke-3 selepas kena cacar, berkurung dalam pejabat je. Tak nak jumpa orang. Malu. Pada minggu ke-4 ada kawan-kawan yang tanya, “Uihhh cepat kering cacar you boss. Apa produk you guna?”. Saya senyum je malas nak cerita.
Untuk mempercepatkan proses pemulihan kesan parut pada wajah, isteri sarankan untuk ambil ESP Soy Protein, Vitamin C dan Vitamin E Complex. Saya kata kat isteri, mahal tu belanja nak cantikkan kulit muka. Tapi, isteri kata cuba je dulu. Untung lagi cepat pulih kesan parut cacar ni.
Dia tak bagi saya ambil krim-krim untuk tepek kat muka. Katanya, kalau nak parut hilang terus, baik rawat secara dari dalaman. Ada juga kawan-kawan yang cadangkan pakai krim itu krim ini, tapi saya tak ambil, hanya sapu Bio Oil sahaja dan makan vitamin Shaklee.
So saya ikut je saranan isteri untuk mengambil ESP, Vitamin C dan Vitamin E secara megadose, walaupun agak kurang yakin pada mulanya. Pada usia saya ni mana mungkin kulit boleh pulih semula. Ahhh mustahil lah fikir saya. Tapi, dah sebab isteri yang suruh makan, ambik je la.
Berkat kesabaran isteri saya, dalam masa duk makan tak makan ESP, Vitamin C & Vitamin E tu dalam masa sebulan je saya nampak perubahan pada parut di badan saya semakin pudar dan hampir pulih sepenuhnya. So, ada la dalam hati saya kata, “Kalau ku tahu cepat kesan ambik ESP, VITA C & VITA E ni baik aku ambik tanpa miss satu hari pun.” Hehe..
Alhamdulillah, berkat kesabaran dan kepercayaan terhadap vitamin-vitamin ni semua, akhirnya parut chicken pox yang penuh di muka dan seluruh badan saya makin pulih sepenuhnya. Terima Kasih Shaklee kerana mengembalikan keyakinan hidupku.
Kalau parut chicken pox yang banyak dan degil boleh hilang dengan vitamin Shaklee yang saya amalkan ni, setakat parut jerawat tue apalah sangat kan. Korang yang banyak parut jerawat patut cuba vitamin Shaklee ni. Tak cuba tak tau.. dah cuba jatuh cinta beb!  -Dr. Zamri Rosli


Kepada yang nak dapatkan set chicken pox ini atau untuk dapatkan konsultasi dari kak dilah boleh hubungi kak dilah di no 
019 4704339.

Kak Dilah juga membuat penghantaran sehingga depan pintu rumah di sekitar pekan Gopeng,RTC Gopeng,Malim Nawar,Kampar,simpang pulai,Batu Gajah dan Simpang Pulai.
Kak Dilah juga membuat pengeposan ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment